10.02.2010

Mammas gamle stoler

Ekstrastolene som stod stablet i vaskerommet hos foreldrene mine har liksom alltid vært "De Oransje Stolene". Stolene som mamma og pappa hadde i sin første leilighet i Oslo på 70-tallet. Det er kun de siste årene at jeg har tenkt på at de er litt kule, og da vi flyttet ville jeg prøve å ha dem ved spiseplassen på kjøkkenet.

Nå brukes de hver dag og lyser opp hele kjøkkenet med den spreke fargen.
Hadde egentlig aldri sett for meg at "De Oransje Stolene" skulle bli en av de interiør-tingene jeg liker aller best. Men det er jo ikke så rart, de er tross alt helt fantastisk fine!





En: Mum and dad´s old chairs had always been there, referred to as "The Orange Chairs". Taken from their laundry room and placed in my kitchen, they are one of my favourite pieces at home.

6 kommentarer:

  1. Dette var litt av en skatt, ja. Ta godt vare på dem - de var veldig kule og det ser ut til at de er i god stand også. Ha en fin kveld!

    SvarSlett
  2. Hei, hei.
    Ja smaken endres seg med årene. Ting en ikke ville vite av for noen år tilbake blir plutselig blitt helt rett å ha rundt seg igjen :-) Selv angrer jeg ganske så på at et gammelt sminkebord med speil, som var etter min mormor, ble gitt bort for en del år tilbake da vi ryddet i leiligheten hun hadde bodd i.
    Ha en fortsatt fin uke! Hilsen J-K

    SvarSlett
  3. WOW! De var kjempefine! Superfrisk farge, og så var de jo i så god stand.

    SvarSlett
  4. Hei, tusen takk for kommentarer. Det er alltid stas!

    Kreativ stil: Så mange fine strikke- og interiøridèer du har på bloggene dine. Hvilken pinnetykkelse har du brukt på de oppvaskklutene forresten?

    Janne-Kathrine: Det er så typisk at man gir bort noe man senere har lyst til å bruke. Skulle ønske jeg hadde plass til å ta vare på alt jeg kunne komme til å få bruk for :) Utrolig fine før- og etterbilder fra huset deres - det liker jeg så godt!

    Passelig dose: Stolene fra din bestefar er jo også helt fantastiske! Så at du har laget en sånn ABC-plakat som jeg har lett etter med norske dyr! Sender deg en mail en dag!

    Ha en fin torsdag alle sammen!

    SvarSlett
  5. Så herlige de var! Og så ser de jo så gode som nye ut i trekket? Det er så koselig med sånne gamle ting som kommer frem igjen i "lyset".
    Håper formen er bra!
    Klem, Kristin

    SvarSlett
  6. Fantastiske stoler! Fint å ha møbler med en historie og minner knyttet til. Og så deilig farge, jeg er hekta på orange...

    SvarSlett