16.02.2011

Glad onsdag

I løpet av de siste dagene har det vært både morsdag og Valentines Day. Sistnevnte er ikke noe vi bruker mye tid og krefter på her i huset. I fjor var vi ikke sammen engang og Valentines Day 2009 ble feiret med et herlig måltid på SubWay i Sydney. Morsdagen er derimot noe jeg syns er hyggeligere å markere, farsdag også for den saks skyld. Denne morsdagssøndagen fikk jeg sove lenge og fordi mannen ikke hadde fått tak i det han skulle gi meg, fikk jeg konfekt som plaster på såret inntil videre.

Hjemmelaget konfekt fra Kaffebrenneriet kan jeg alltids gå med på. Dessverre har jeg vært uten lukte- og smakssans de siste dagene så jeg har spart på den - det var jeg glad for i dag. Kaffe, konfekt og sovende barn er er god onsdags morgen.



Den "ordentlige" morsdagsgaven kom i går kveld; Super Mario Wii. Wii! Det skal sies at jeg er ganske under middels god på alt av pc-, tv- og videospill, men skal jeg trekke fram noe jeg er litt mindre dårlig på så er det Super Mario, derfor er det også det jeg liker best. Så mens lillegutt sov gjorde jeg litt forefallende husarbeid, forberedte besøk og spilte Wii! Det er innimellom ganske slitsomt å være hjemme med et barn, men det er ikke bare hardt arbeid heller.




Jeg nevnte at jeg forbredte besøk. Idag er det en skikkelig besøksdag. Først kommer en venninne på besøk, så skal vi besøke en nabovenninne med en jente født bare 3 uker etter Åsmund og så kommer en kamerat på besøk i kveld. Kan ikke klage på det sosiale livet "på landet". Siden jeg liker å kunne by på noe/ha med noe, bakte jeg muffins - veldig enkelt og svært godt. Denne gangen med sjokoladebiter og et hint av kaffe!




Nå har jeg akkurat hatt lunsj. Åsmund har derimot hatt sine egne føtter. Det er et supplement til tommel og vel så godt! Smokk har vært uaktulet hele tiden, med mindre det er votter på og han sitter i bilstol eller vogn. Jeg gruer meg litt til avvending. Kan verken gjemme eller sende tommelen til Kaptein Sabeltann, men den tid den sorg. Kan se ut som om Åsmund er like sta som mor, tommelen vil jeg ha og dermed basta!



Når man ser gjøremål og små hverdagshendelser i bilder er det egentlig utrolig hvor mye en får gjort før 1200 på en helt vanlig onsdag! Åsmund i fin rød og oransje genser fra Polarn O. Pyret og brun velurbukse fra Cubus.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar