20.10.2009

Eikebord


Var på loppemarked for et par helger siden og kjøpe noen småting, og et nytt salongbord. Er ganske lei av det vi kjøpte til vår første leilighet, et IKEA PS bord. Det har vært supert, men nå er jeg klar for noe nytt. Har vært på utkikk en stund og ikke helt visst hva jeg kunne tenke meg der.

Det var Mannen som fant det i alt kaoset på loppemarkedet på vei ut til bilen med mine andre funn. 270 kroner ble betalt etter kun kort overveining. Tenkte at "Shit, la gå. Blir det ikke noe fint så får vi gi det bort til et annet loppemarked." Da jeg kom hjem og fikk det i hus så jeg hvor fint understellet egentlig var, med snirker og utskjæringer. Selve bordplaten er også flott, fire ulike deler og en "ramme" rundt.

Planen var egentlig å male det i en høyglans mellomgrå farge. Men der møtte jeg motbør, gitt. Både fra foreldre og min kjære. Jeg var helt uenig i at vi skulle ha enda en tresort/farge inn i stua, men gikk med på å la det stå en liten stund og så ta en vurdering. Etter en uke måtte jeg innrømme at det ikke var så ille, men at lakken skulle bort var helt sikkert. Gulnet oppskrapet lakk er ikke spesielt fint.

Så nå er Mannen blitt PowerToolMan og har tatt seg av pusseansvaret. En nøytral spesialolje er innkjøpt og jeg venter på å få komme til. Foreløpig er det noe pussearbeid igjen. Jeg gleder meg til å se hvordan det hele ender!







En: My latest flea-market-find! My husband has brought out the PowerTools and I wait patiently with the oil for the last finish!

1 kommentar: