24.04.2010

LoppeLørdag!

Var tidlig ute sammen med mamma i dag for å gå på et loppemarked som begynte allerede klokken 0900. Da var det stinn brakke og noen som kom masjerende ut med tallerkenhyller, gamle eplekasser og andre trendy småmøbler, bare for å løpe inn igjen og lete etter mer. Det var masse folk, men også ganske mye fine ting.
Jeg ble nesten litt motløs av alle de proffe loppejegerene, men fant noen ting jeg er ganske fornøyde med.

Denne lille puffen med oppbevaring ble med hjem for en femtilapp. Selv om stoffet egentlig var litt fint skal jeg nok trekke den om - må bare finne et spenstig og tjukt stoff, muligens noe som passer til fargene hos Minsten som kommer. Bunnen er løs så den må festes, men det skal nok la seg gjøre.





Har hatt lyst på et gammelt syskrin ganske lenge, men ikke giddet å se ordentlig etter det. Når det stod der i all sin forfalne prakt, måtte det kjøpes. Lokkene er ganske slitte, men det er liksom litt av sjarmen. Har allerede flyttet inn i noen av rommene, og ser med glede på at det enda er mye plass igjen!






I dag var det på tide å gi tallerkenhylla som har stått med ett strøk grunning siden i høst, en siste omgang med kosten. Den skal også opp på barnerommet. Der skal Babar og andre velutvalgte ting få stå til glede for i hvert fall Mor i huset.




En messingstake til å matche de to jeg har fra før ble kjøpt og spraylakkert i finværet. Ellers ble dagen tilbrakt med appelsinsaft i solveggen, med en noget midlertidig og uferdig terrassemøblering. Endringene kommer nok til å skje utover hele våren og sommeren for jeg blir alltid så lei og vil forandre!


1 kommentar:

  1. likte den puffen,jeg-tror den blir kjempefin når du har trekt den om ♥

    ~vårklem~

    SvarSlett