28.04.2010

Sparkebukse DIY

Selv om vi snart får en liten gutt, er det veldig lite lyseblått som er kjøpt inn. Jeg syns det blir for nusselig og søtt. Mitt valg går heller mot grønt, liker litt spreker farger selv om de er små. Den ene veggen på barnerommet har allerede blitt grønn.

Når jeg da skulle prøve meg på et hekle-bukse-prosjekt var det ikke så overraskende at en av fargene ble grønn. Valgte mørk grå og naturhvitt også i Lanett superwash fra Sandnes garn. Siden jeg ikke er noen kløpper på oppskrifter så ble veien til mens jeg heklet.
Nå er den ferdig og resultatet er ikke så halvgalt. Brukte en sparkebukse fra Lindex som inspirasjon, men om jeg kunne klart å lage en lik igjen - det vet jeg ikke :) Har satt i trykknapper på selene fordi de er så praktiske, men lurer på om jeg skal sy på noen "lureknapper" som pynter opp litt...





En: The first homemade piece of clothing for the Little One to come

3 kommentarer:

  1. Så flink du er! Den ble kjempefin! :)

    SvarSlett
  2. har du oppskrift til denne buksen? :D den var veldig fin! :D

    SvarSlett